Karaman İl Milli Eğitim Müdürlüğü ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenlerin atanması işlemleri ile ilgili genel açıklamada bulundu.
Konu ile ilgili yapılan açıklama şu şekide:
A-İLGİLİ MEVZUAT
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği,
Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin Yönetmelik,
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik,
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları (20/02/2014 tarih ve 9 sayılı Karar)
B-BAŞVURU ÖNCESİ YAPILACAK İŞLEMLER
Öğretmenlerin yer değiştirme işlemini etkileyecek kimlik bilgileri, geçici görevlendirme kaydı, hizmet puanını etkileyen hizmet birleştirme kayıtları, hizmet puanı, atama alanı, öğrenim bilgileri, kurumda norm kadro fazlası olup olmadığı gibi bilgilerin öğretmen tarafından kontrol edilmesi, varsa yanlışlıkların belgeye dayalı olarak özlük bölümünden düzeltilmesi sağlanacaktır. (Eksik hizmet puanı ile yapılan yer değiştirme işlemi itirazı kabul edilmeyecektir)
Kurum müdürlükleri http://karaman.meb.gov.tradresinde yayınlanacak olan “Norm Kadro Fazlası Bulunan Branş ve Okulların Listesini” kontrol ederek, norm fazlası bulunan alanlardaki öğretmenlerin hizmet puanını MEBBİS Modülü üzerinden hesaplatarak, norm fazlası öğretmenleri tespit edecektir. Atamayı etkileyen bilgilerde hata – eksiklik olması durumunda gerekli düzeltme yapılacaktır.
C-BAŞVURUDA YAPILACAK İŞLEMLER
Öğretmenler yer değiştirme takviminde belirtilen süre içinde ekte yer alan başvuru formunu doğru bir şekilde doldurarak okul ve kurum müdürlüklerine başvuru yapacaklardır.
Başvuru formu, tasdik ve imza işlemi için kadrosunun bulunduğu Eğitim Kurumu Müdürlüğüne teslim edilerek Okul/Kurum Müdürlüğünce onaylanacaktır.
Eğitim Kurumu Müdürlüğü, başvuru formunu kontrol ederek onayladıktan (İmza, Kaşe, Mühür) sonra İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne DYS üzerinden göndereceklerdir.
Kadroları İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü emrinde olan öğretmenler, başvuru formlarını İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İnsan Kaynakları Şubesi Atama Bölümüne elden teslim edeceklerdir.
D-BAŞVURULARIN GEÇERSİZ SAYILACAĞI DURUMLAR
Bakanlık atama alanı dışında başka bir alanda,
Gerekli şartları taşımadan,
Asılsız, gerçeğe aykırı, yanlış bilgi ve belgeyle,
Öğretmenin kendisi tarafından yapılmayan,
Süresi içinde ve usule uygun yapılamayan,
Alanına uygun olmayan kurum tercihi yapılan,
Başvuru formu usule uygun tanzim edilmeyen başvurular geçersiz sayılacaktır.
E-EĞİTİM KURUMLARININ YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER
http://karaman.meb.gov.tr adresinde yayınlanacak “Norm Kadro Fazlası Bulunan Branş ve Okulların Listesini” kontrol ederek, ihtiyaç ve norm fazlası bulunan alanlardaki öğretmenlerin hizmet puanını MEBBİS Modülü üzerinden hesaplatarak, norm fazlası öğretmenleri tespit edecektir. Atamayı etkileyen bilgilerde hata – eksiklik olması durumunda gerekli düzeltme yapılacaktır.
İhtiyaç ve norm fazlası bulunan alanlardaöncelikle sözleşmeli öğretmenler ihtiyaç fazlası öğretmen olarak değerlendirilir. Birden fazla sözleşmeli öğretmenin bulunduğu okullarda ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmen sözleşmeli öğretmenler arasından atamaya esas puan üstünlüğüne göre belirlenir.
Yer değiştirme ile ilgili açıklamalar, öğretmenlerin hizmet puanları imza karşılığında duyurularak tebliğ-tebellüğ belgeleri okuldaki özlük dosyasında saklanacaktır.
Diğer eğitim kurumlarında geçici görevlendirilen norm fazlası öğretmenlere de gerekli duyuruların yapılmasını sağlanacaktır.
Başvuru formu, süresi içinde İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne DYS üzerinden gönderilecektir.
Merkez ilçeye bağlı okul ve kurumlar ( köy ve kasaba okulları dahil) İl Milli Eğitim Müdürlüğü İnsan Kaynakları Şubesi Atama Bölümüne DYS üzerinden göndereceklerdir.
Yer değiştirme işlemi yapılan öğretmenlerin görevden ayrılma ve başlama işlemleri yer değiştirme takviminde belirtilen süreler içinde sonuçlandırılacaktır.
F-İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER
Norm fazlası yer değiştirme duyuru ve açıklamalarını Eğitim Kurumu Müdürlüklerine duyuracaklardır.
Yer değiştirme isteğinde bulunan ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenlerin bilgilerini kontrol edecekler, varsa eksik ve yanlış bilgilerin düzeltilmesini sağlanacaktır.
Gerekli şartları taşımaması veya bilgi ve belgelerinde eksiklik görülmesi nedeniyle kabul edilmeyen başvuruları, gerekçeleri ile birlikte ilgili öğretmenlere duyurulmak üzere Eğitim Kurumu Müdürlüklerine iade edeceklerdir.
Yer değiştirme işlemlerindeki tereddütlerin giderilmesinde İl Milli Eğitim Müdürlüğüİnsan Kaynakları Şubesi Atama Bölümü ile iletişim kuracaklardır.
1- LİSTEYİ GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLA
2- LİSTEYİ GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYIN
G-DİĞER AÇIKLAMALAR
1-Yukarıdaki açıklamalar içinde yer almayan hususlar için ilgili yönetmelikler ve mevzuat
hükümleri ile Bakanlığımızca yayınlanan genelge ve yazılar takip edilecektir.
2- Haklarında yapılan soruşturma sonucu görev yerleri istekleri dışında idari tasarrufla
değiştirilen ve norm fazlası durumuna düşen öğretmenler ile ilgili olarak;
-İlçe içinde görev yeri değiştirilenler daha önce görev yaptıkları eğitim kurumuna,
-İl içinde ilçe dışına görev yeri değiştirilenler daha önce görev yaptığı ilçeye aradan 3 yıl geçmedikçe yer değiştirme isteğinde bulunamayacakları,
hükmü gereğince hareket edilecektir.
3-Norm kadro fazlası olarak belirlenen kadrolu öğretmenler; öncelikle görevli oldukları
yerleşim yerindeki ya da ilçedeki eğitim kurumları olmak üzere il içinde alanlarında norm
kadroaçığıbulunan eğitim kurumlarına tercihleri de dikkate alınarak hizmet puanı
üstünlüğüne göre atanır.
4- Norm kadro fazlası olarak belirlenen sözleşmeli öğretmenler, öncelikle görevli oldukları
yerleşim yerindeki ya da ilçedeki eğitim kurumları olmak üzere il içinde alanlarında norm
kadroaçığıbulunan eğitim kurumlarına tercihleri de dikkate alınarak atamaya esas puan
üstünlüğüne göre atanır.
5-Norm kadro fazlası olup bulunduğu il genelinde alanında boş norm kadro bulunmayan
öğretmenlerin durumları ilgili mevzuatlar çerçevesinde değerlendirilecektir.
6-Bakanlığımızca her hangi bir atama veya yer değiştirme takvimi yayınlanması ya da
duyuruyu etkileyecek mevzuat değişikliği olması durumunda yer değiştirme işlemleri iptal
edilebilir ya da ertelenebilir.
7-Duyuru ve başvuru süresi içinde olabilecek güncelleme ve ek duyurular için
Müdürlüğümüzün http://karaman.meb.gov.tr adresindeki duyurular bölümü takip
edilecektir.
İHTİYAÇ VE NORM KADRO FAZLASI ÖĞRETMENLERİN ATAMA TAKVİMİ
Konu ile ilgili yapılan açıklama şu şekide:
A-İLGİLİ MEVZUAT
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği,
Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin Yönetmelik,
Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumları Yönetici ve Öğretmenlerinin Norm Kadrolarına İlişkin Yönetmelik,
Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları (20/02/2014 tarih ve 9 sayılı Karar)
B-BAŞVURU ÖNCESİ YAPILACAK İŞLEMLER
Öğretmenlerin yer değiştirme işlemini etkileyecek kimlik bilgileri, geçici görevlendirme kaydı, hizmet puanını etkileyen hizmet birleştirme kayıtları, hizmet puanı, atama alanı, öğrenim bilgileri, kurumda norm kadro fazlası olup olmadığı gibi bilgilerin öğretmen tarafından kontrol edilmesi, varsa yanlışlıkların belgeye dayalı olarak özlük bölümünden düzeltilmesi sağlanacaktır. (Eksik hizmet puanı ile yapılan yer değiştirme işlemi itirazı kabul edilmeyecektir)
Kurum müdürlükleri http://karaman.meb.gov.tradresinde yayınlanacak olan “Norm Kadro Fazlası Bulunan Branş ve Okulların Listesini” kontrol ederek, norm fazlası bulunan alanlardaki öğretmenlerin hizmet puanını MEBBİS Modülü üzerinden hesaplatarak, norm fazlası öğretmenleri tespit edecektir. Atamayı etkileyen bilgilerde hata – eksiklik olması durumunda gerekli düzeltme yapılacaktır.
C-BAŞVURUDA YAPILACAK İŞLEMLER
Öğretmenler yer değiştirme takviminde belirtilen süre içinde ekte yer alan başvuru formunu doğru bir şekilde doldurarak okul ve kurum müdürlüklerine başvuru yapacaklardır.
Başvuru formu, tasdik ve imza işlemi için kadrosunun bulunduğu Eğitim Kurumu Müdürlüğüne teslim edilerek Okul/Kurum Müdürlüğünce onaylanacaktır.
Eğitim Kurumu Müdürlüğü, başvuru formunu kontrol ederek onayladıktan (İmza, Kaşe, Mühür) sonra İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne DYS üzerinden göndereceklerdir.
Kadroları İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü emrinde olan öğretmenler, başvuru formlarını İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü İnsan Kaynakları Şubesi Atama Bölümüne elden teslim edeceklerdir.
D-BAŞVURULARIN GEÇERSİZ SAYILACAĞI DURUMLAR
Bakanlık atama alanı dışında başka bir alanda,
Gerekli şartları taşımadan,
Asılsız, gerçeğe aykırı, yanlış bilgi ve belgeyle,
Öğretmenin kendisi tarafından yapılmayan,
Süresi içinde ve usule uygun yapılamayan,
Alanına uygun olmayan kurum tercihi yapılan,
Başvuru formu usule uygun tanzim edilmeyen başvurular geçersiz sayılacaktır.
E-EĞİTİM KURUMLARININ YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER
http://karaman.meb.gov.tr adresinde yayınlanacak “Norm Kadro Fazlası Bulunan Branş ve Okulların Listesini” kontrol ederek, ihtiyaç ve norm fazlası bulunan alanlardaki öğretmenlerin hizmet puanını MEBBİS Modülü üzerinden hesaplatarak, norm fazlası öğretmenleri tespit edecektir. Atamayı etkileyen bilgilerde hata – eksiklik olması durumunda gerekli düzeltme yapılacaktır.
İhtiyaç ve norm fazlası bulunan alanlardaöncelikle sözleşmeli öğretmenler ihtiyaç fazlası öğretmen olarak değerlendirilir. Birden fazla sözleşmeli öğretmenin bulunduğu okullarda ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmen sözleşmeli öğretmenler arasından atamaya esas puan üstünlüğüne göre belirlenir.
Yer değiştirme ile ilgili açıklamalar, öğretmenlerin hizmet puanları imza karşılığında duyurularak tebliğ-tebellüğ belgeleri okuldaki özlük dosyasında saklanacaktır.
Diğer eğitim kurumlarında geçici görevlendirilen norm fazlası öğretmenlere de gerekli duyuruların yapılmasını sağlanacaktır.
Başvuru formu, süresi içinde İl / İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne DYS üzerinden gönderilecektir.
Merkez ilçeye bağlı okul ve kurumlar ( köy ve kasaba okulları dahil) İl Milli Eğitim Müdürlüğü İnsan Kaynakları Şubesi Atama Bölümüne DYS üzerinden göndereceklerdir.
Yer değiştirme işlemi yapılan öğretmenlerin görevden ayrılma ve başlama işlemleri yer değiştirme takviminde belirtilen süreler içinde sonuçlandırılacaktır.
F-İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİNCE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER
Norm fazlası yer değiştirme duyuru ve açıklamalarını Eğitim Kurumu Müdürlüklerine duyuracaklardır.
Yer değiştirme isteğinde bulunan ihtiyaç ve norm kadro fazlası öğretmenlerin bilgilerini kontrol edecekler, varsa eksik ve yanlış bilgilerin düzeltilmesini sağlanacaktır.
Gerekli şartları taşımaması veya bilgi ve belgelerinde eksiklik görülmesi nedeniyle kabul edilmeyen başvuruları, gerekçeleri ile birlikte ilgili öğretmenlere duyurulmak üzere Eğitim Kurumu Müdürlüklerine iade edeceklerdir.
Yer değiştirme işlemlerindeki tereddütlerin giderilmesinde İl Milli Eğitim Müdürlüğüİnsan Kaynakları Şubesi Atama Bölümü ile iletişim kuracaklardır.
1- LİSTEYİ GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLA
2- LİSTEYİ GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYIN
G-DİĞER AÇIKLAMALAR
1-Yukarıdaki açıklamalar içinde yer almayan hususlar için ilgili yönetmelikler ve mevzuat
hükümleri ile Bakanlığımızca yayınlanan genelge ve yazılar takip edilecektir.
2- Haklarında yapılan soruşturma sonucu görev yerleri istekleri dışında idari tasarrufla
değiştirilen ve norm fazlası durumuna düşen öğretmenler ile ilgili olarak;
-İlçe içinde görev yeri değiştirilenler daha önce görev yaptıkları eğitim kurumuna,
-İl içinde ilçe dışına görev yeri değiştirilenler daha önce görev yaptığı ilçeye aradan 3 yıl geçmedikçe yer değiştirme isteğinde bulunamayacakları,
hükmü gereğince hareket edilecektir.
3-Norm kadro fazlası olarak belirlenen kadrolu öğretmenler; öncelikle görevli oldukları
yerleşim yerindeki ya da ilçedeki eğitim kurumları olmak üzere il içinde alanlarında norm
kadroaçığıbulunan eğitim kurumlarına tercihleri de dikkate alınarak hizmet puanı
üstünlüğüne göre atanır.
4- Norm kadro fazlası olarak belirlenen sözleşmeli öğretmenler, öncelikle görevli oldukları
yerleşim yerindeki ya da ilçedeki eğitim kurumları olmak üzere il içinde alanlarında norm
kadroaçığıbulunan eğitim kurumlarına tercihleri de dikkate alınarak atamaya esas puan
üstünlüğüne göre atanır.
5-Norm kadro fazlası olup bulunduğu il genelinde alanında boş norm kadro bulunmayan
öğretmenlerin durumları ilgili mevzuatlar çerçevesinde değerlendirilecektir.
6-Bakanlığımızca her hangi bir atama veya yer değiştirme takvimi yayınlanması ya da
duyuruyu etkileyecek mevzuat değişikliği olması durumunda yer değiştirme işlemleri iptal
edilebilir ya da ertelenebilir.
7-Duyuru ve başvuru süresi içinde olabilecek güncelleme ve ek duyurular için
Müdürlüğümüzün http://karaman.meb.gov.tr adresindeki duyurular bölümü takip
edilecektir.
İHTİYAÇ VE NORM KADRO FAZLASI ÖĞRETMENLERİN ATAMA TAKVİMİ
YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER | TARİH |
Atama Duyurusu ve Boş Kadroların İlanı | 17 – 21 Kasım 2021 |
Başvuruların Yapılması ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne Teslim Edilmesi | 22 Kasım – 02 Aralık 2021 |
Başvuruların İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Teslim Edilmesi | 03 Aralık 2021 |
Başvuruların Değerlendirilmesi, AtamalarınYapılması ve İlanı | 06 Aralıktan itibaren |
Görevden Ayrılma / Başlamaİşlemleri | 21 Ocak-- 04 Şubat 2022 |