Google üzerinde web sitesi sahiplerinin yaşadığı en büyük problem dizine ekleme, index sorunudur. Birçok web sitesi sahibi sırf bundan kaynaklı hevesli kırılarak sektöre veda eder.
Ancak bu yazıyı okuyorsanız böyle bir probleminiz olmayacak, sorunun neyden kaynaklı olduğunu ve google’ın çalışma prensibini daha iyi anlayacaksınız.
Web Sitesi Neden Geç İndex’leniyor?
Yandex gibi farklı arama motorlarında hiçbir şey yapmadığınız halde siteniz dizine eklenebilir. Google üzerinde ise web sitenizde gerekli adımları uygulamazsanız, özen göstermezseniz yıllar geçse bile sayfanız index almayacaktır. Sorunun çözümüne biraz sonra geleceğiz.
Bunun sebebi google’ın son dönemlerde tamamen kullanıcı deneyimine odaklanmasından kaynaklanıyor. Web sayfası yeterli değilse, diğer web sitelerinde yer alan sayfalardan farklı değilse dizine eklenmez. Google kendi dizinini kütüphaneye benzetir. İlk olarak dışarıdan yeni bir kitap gelir. Ardından gelen kitap incelenir ve sisteme kayıt edilir. Daha sonra ise rafta ilgili kısma yerleştirilir.
Google’ın index prensibi tamamen kütüphane mantığındadır. İndexleme 3 aşamadan oluşur.
1- Keşfetme
Botlar web üzerinde gezinirken yeni bağlantıları tespit eder. Keşfetme süreci site haritası üzerinden veya farklı bir sitenin size link vermesiyle gerçekleşebilir.
2- Tarama
Keşfedilen sayfalar öncelik sırasına göre taranır. Öncelik sırası botların algoritması tarafından belirlenir. Örneğin yeni oluşturulmuş olan, indeksi bulunmayan bir web sitesinin genel olarak ilk index alan sayfası anasayfa olur.
3-Dizine ekleme
İndeksleme aşamasında içerik taranır. İçerik kaliteliyse, kopya yoksa ve sayfada hata yoksa dizine eklenir.
Sayfanın Dizine Eklenmesi İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?
Web sitelerinde dizine ekleme sorunu en çok karşılaşılan problemler arasında yer alır. Google tüm sayfaları indeksleyeceğinin garantisini vermez.
Victoria secret, wallmart, amazon gibi büyük firmaların sayfalarının ortalama %16'sı dizine eklenmemiştir.Bu sorunu çözmek için ne yapabilirsiniz?
- Sayfaların dizine eklenebilir olup olmadığını kontrol edin
- Google searchconsole kaydı yaparak site haritası ekleyin
- Önemli sayfalarınızda aşırıya kaçmadan google gibi getir işlemi uygulayın
- Site içi linkleme yaparak index almayan sayfalara link akışı sağlayın
- Kopya içerik sorunu varsa çözün
- Tarama bütçenizi düşüren gereksiz sayfaları noindex yapın
- Sosyal medya hesaplarınızda link kullanarak paylaşım yapın
- Sitenin kök bağlantısının tek bir yapıda çalışmasını sağlayın.
- İlgili sayfayı rakipler ile kıyaslayın, daha iyi deneyim sunun
- Kullanıcı arama niyetine dikkat edin
Ek olarak işinizi garantiye almak, botların sitenize uğrayıp uğramadığını kontrol etmek için googlesearchconsole ayarlar sayfasında yer alan tarama istatistikleri bölümünden analiz gerçekleştirebilirsiniz.
Tüm bunlara ek olarak kesinlikle google tarafından yayınlanmış olan SEO başlangıç kılavuzunu okumanızı öneriyorum. Bu kılavuz sayesinde SEO’nun mantığını daha rahat anlayabilirsiniz.
Yazar:
Google Product Expert