Günümüzde erişilebilecek çok sayıda SEO kitabı olmasına rağmen SEO 101 kitabı uygulama SEO çalışması imkanı veren tek kaynak olma özelliğine sahip bulunmaktadır. SEO 101 kitabı bu işe yeni başlayan ve SEO’yu öğrenmek isteyen kişilerin de SEO’yu bilen kişilerin de yarar görebileceği bir kitap olarak kabul edilmektedir. “SEO’yu nasıl daha iyi anlayabilirim” ve “Kendi SEO projemi nasıl yönetebilirim” sorularının yanıtları SEO 101 kitabında oldukça detaylı ve kolay anlaşılabilir bir şekilde bulunmaktadır. SEO 101 kitabının içinde;
Web sitesinin içeriden optimize edildi bu SEO türü kapsamında web kullanıcılarına ve arama motoru tarayıcılarına hitap edebilmesi için başlık etiketlerine, başlık etiketleri ile meta açıklama dahil olmak kaydıyla sayfanın içeriğine ve HTML kaynak kodlarına odaklanılmaktadır. Site içi SEO çalışması arama motoru web tarayıcılarının içeriğin ne hakkında olduğunu kolayca analiz edebilmesi ve ilgili arama sorgularını dizine ekleyebilmesi için sayfanın düzenlenmesine yardımcı olabilir.
Google web sitelerinin içeriğinin, sayfalarının ve kalitesinin değerlendirilmesi için E-A-T (expertise, authoritativeness ve trustworthiness) diğer bir deyişle uzmanlık, yetki ve güvenilirlik çerçevesini kullanmaktadır. Güvenilir yazarlardan ve güvenilir web sitelerinden gelen yüksek kaliteli içeriği tercih ettiğinden arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması için sayfalar bu kriterleri karşılamalıdır.
İçeriğe anahtar kelime yerleştirilmesi, arama algoritmasının ne tür bilgiler sağladığının belirlenmesinde önemli bir rol oynar. Hedef anahtar kelime bulmak ve içeriği onun etrafında oluşturmak için Ahrefs Keywords Explorer ya da Google Keyword Planner gibi SEO araçlarıyla anahtar kelime araştırması yapmak mümkün olmaktadır. Google’ın anahtar kelime doldurma cezasıyla karşı karşıya kalınmaması için anahtar kelime dağılımının doğal olması sağlanmalıdır.
Kullanıcıların arama motoru sonuç sayfaları tıklamalı bir bağlantı şeklinde görülmektedir. Sayfa başlık etiketleri sayfanın, kullanıcının yaptığı aramanın amacıyla ilgi düzeyini belirler. İyi yazılmış başlıklar daha fazla tıklama üreterek sayfaya daha fazla trafik çekmektedir. Bunun yanı sıra Google gibi arama motorları anahtar kelimelerle kısa ve öz başlıkları tercih etmekte ve organik sonuçlarda daha üst sırada yer almasını sağlamaktadır.
İçeriğin başlık etiketleriyle parçalara ayrılması kullanıcı deneyimini iyileştirmesinin yanı sıra web tarayıcılarının sayfayı dizine eklemesini de kolaylaştırır. Kullanıcılar arama terimlerini girdiklerinde arama motor bu etiketleri kılavuz olarak kullanır ve ilgili bilgileri arar. Böylece sayfanın arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkma şansı artırılır.
Görsel alt metni, sitenin görüntüleyemediği belirli bir resmi tanımlayarak görme engelli kullanıcılara yardımcı olan bir özellik olarak bilinir. Ekran okuyucular, resmi açıklamak için alternatif metin bilgilerini kullanmaktadır. Arama motoruna görselin ilgili sayfadaki değerli bir içerik parçası olduğunu bildirdiğinden Google görsel arama sonuçlarında görünebilmekte ve sayfa için ek sıralama fırsatı sağlamaktadır.
Meta başlığı; sayfa başlığı ve URL’le birlikte snippet olarak görünen SERP’lerdeki sayfaların kısa açıklamasını ifade etmektedir. Meta açıklamalar, anahtar kelimeleri içermekte olup sayfanın sağladığı bilgilerin doğru bir şekilde tanımlanmasında rol oynamaktadır. İyi bir meta açıklaması, içerik kullanıcının amacını karşıladığı durumlarda daha fazla tıklanmayı sağlayabildiği gibi hemen çıkma oranlarına da azaltabilmektedir.
Site Dışı SEO (Off-Page SEO) Nedir?
Site dışı SEO çalışmaları web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamalarının iyileştirilmesi için web sitesinin dışında gerçekleştirilen her türlü faaliyeti kapsamaktadır. Arama motoruna, hedef kitlenin bir siteyi, işletmeyi ya da ürünü ne kadar iyi algıladığının bir göstergesini vermektedir. Kısacası iyi yapılandırılmış bir site dışı SEO stratejisi web sitesinin sayfa yetkisini artırmasına ve arama sonuçlarında daha iyi sıralanmasında yardımcı olabilmektedir. Bunun için bazı site dışı SEO unsurlarına dikkat edilmelidir.
Link building, diğer web sitelerinden bağlantı edinilmesi sürecini tanımlamaktadır. Google algoritması çoğunlukla bağlantılara dayandığından alınan her bağlantı site için bir güven oyudur. Ancak güvenilir sitelerden kaliteli bağlantılar alınmalıdır.
Sosyal medyada güçlü bir varlık işletmeler için çok önemlidir. Sosyal medya platformlarında yayımlanan ilgi çekici içerikler daha geniş bir kitleye ulaşmayı sağlar.
Etkili markalar ve kişilerle ilişki kurulması marka bilinirliğinin sağlanmasında çok etkilidir. Etkileyici pazarlama hem markayı destekler hem web sitesine daha fazla trafik ve tanınırlık kazandırır.
Reddit, Quora ve Stack Overflow gibi forum sayfalarında web siteleri için mükemmel bir tanıtım yapılabilir. Sorular yanıtlanıp kullanıcılar arasındaki gerçek sohbetlere katılındığı takdirde uzmanlık ve güvenilirlik gösterilebilir. Sitedeki sayfalara bağlantı eklenip organik arama trafiği artırılabilir. Simur Digital iş ortaklarına mümkün olan en büyük faydayı sağlamak adına uzman ekibi ile tüm bu süreçleri en etkin şekilde yönetmeye ve en doğru planlamaları gerçekleştirmeye odaklanmaktadır.
- Google algoritmaları,
- SEO uyumlu tema seçilmesi,
- Domain ve hosting seçilmesi,
- WordPress ile SEO uyumlu site kurulması,
- Anahtar kelime belirlenmesi,
- On Page SEO
- Yandex & Google Webmaster Tools rehberleri,
- Rakip site incelemeleri,
- Google Analitik & Yandex Metrica,
- Off Page SEO,
- SEO Tools gibi konu başlıklarına son derece kapsamlı bir şekilde yer verilmektedir.
Web sitesinin içeriden optimize edildi bu SEO türü kapsamında web kullanıcılarına ve arama motoru tarayıcılarına hitap edebilmesi için başlık etiketlerine, başlık etiketleri ile meta açıklama dahil olmak kaydıyla sayfanın içeriğine ve HTML kaynak kodlarına odaklanılmaktadır. Site içi SEO çalışması arama motoru web tarayıcılarının içeriğin ne hakkında olduğunu kolayca analiz edebilmesi ve ilgili arama sorgularını dizine ekleyebilmesi için sayfanın düzenlenmesine yardımcı olabilir.
Google web sitelerinin içeriğinin, sayfalarının ve kalitesinin değerlendirilmesi için E-A-T (expertise, authoritativeness ve trustworthiness) diğer bir deyişle uzmanlık, yetki ve güvenilirlik çerçevesini kullanmaktadır. Güvenilir yazarlardan ve güvenilir web sitelerinden gelen yüksek kaliteli içeriği tercih ettiğinden arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alması için sayfalar bu kriterleri karşılamalıdır.
İçeriğe anahtar kelime yerleştirilmesi, arama algoritmasının ne tür bilgiler sağladığının belirlenmesinde önemli bir rol oynar. Hedef anahtar kelime bulmak ve içeriği onun etrafında oluşturmak için Ahrefs Keywords Explorer ya da Google Keyword Planner gibi SEO araçlarıyla anahtar kelime araştırması yapmak mümkün olmaktadır. Google’ın anahtar kelime doldurma cezasıyla karşı karşıya kalınmaması için anahtar kelime dağılımının doğal olması sağlanmalıdır.
Kullanıcıların arama motoru sonuç sayfaları tıklamalı bir bağlantı şeklinde görülmektedir. Sayfa başlık etiketleri sayfanın, kullanıcının yaptığı aramanın amacıyla ilgi düzeyini belirler. İyi yazılmış başlıklar daha fazla tıklama üreterek sayfaya daha fazla trafik çekmektedir. Bunun yanı sıra Google gibi arama motorları anahtar kelimelerle kısa ve öz başlıkları tercih etmekte ve organik sonuçlarda daha üst sırada yer almasını sağlamaktadır.
İçeriğin başlık etiketleriyle parçalara ayrılması kullanıcı deneyimini iyileştirmesinin yanı sıra web tarayıcılarının sayfayı dizine eklemesini de kolaylaştırır. Kullanıcılar arama terimlerini girdiklerinde arama motor bu etiketleri kılavuz olarak kullanır ve ilgili bilgileri arar. Böylece sayfanın arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkma şansı artırılır.
Görsel alt metni, sitenin görüntüleyemediği belirli bir resmi tanımlayarak görme engelli kullanıcılara yardımcı olan bir özellik olarak bilinir. Ekran okuyucular, resmi açıklamak için alternatif metin bilgilerini kullanmaktadır. Arama motoruna görselin ilgili sayfadaki değerli bir içerik parçası olduğunu bildirdiğinden Google görsel arama sonuçlarında görünebilmekte ve sayfa için ek sıralama fırsatı sağlamaktadır.
Meta başlığı; sayfa başlığı ve URL’le birlikte snippet olarak görünen SERP’lerdeki sayfaların kısa açıklamasını ifade etmektedir. Meta açıklamalar, anahtar kelimeleri içermekte olup sayfanın sağladığı bilgilerin doğru bir şekilde tanımlanmasında rol oynamaktadır. İyi bir meta açıklaması, içerik kullanıcının amacını karşıladığı durumlarda daha fazla tıklanmayı sağlayabildiği gibi hemen çıkma oranlarına da azaltabilmektedir.
Site Dışı SEO (Off-Page SEO) Nedir?
Site dışı SEO çalışmaları web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamalarının iyileştirilmesi için web sitesinin dışında gerçekleştirilen her türlü faaliyeti kapsamaktadır. Arama motoruna, hedef kitlenin bir siteyi, işletmeyi ya da ürünü ne kadar iyi algıladığının bir göstergesini vermektedir. Kısacası iyi yapılandırılmış bir site dışı SEO stratejisi web sitesinin sayfa yetkisini artırmasına ve arama sonuçlarında daha iyi sıralanmasında yardımcı olabilmektedir. Bunun için bazı site dışı SEO unsurlarına dikkat edilmelidir.
Link building, diğer web sitelerinden bağlantı edinilmesi sürecini tanımlamaktadır. Google algoritması çoğunlukla bağlantılara dayandığından alınan her bağlantı site için bir güven oyudur. Ancak güvenilir sitelerden kaliteli bağlantılar alınmalıdır.
Sosyal medyada güçlü bir varlık işletmeler için çok önemlidir. Sosyal medya platformlarında yayımlanan ilgi çekici içerikler daha geniş bir kitleye ulaşmayı sağlar.
Etkili markalar ve kişilerle ilişki kurulması marka bilinirliğinin sağlanmasında çok etkilidir. Etkileyici pazarlama hem markayı destekler hem web sitesine daha fazla trafik ve tanınırlık kazandırır.
Reddit, Quora ve Stack Overflow gibi forum sayfalarında web siteleri için mükemmel bir tanıtım yapılabilir. Sorular yanıtlanıp kullanıcılar arasındaki gerçek sohbetlere katılındığı takdirde uzmanlık ve güvenilirlik gösterilebilir. Sitedeki sayfalara bağlantı eklenip organik arama trafiği artırılabilir. Simur Digital iş ortaklarına mümkün olan en büyük faydayı sağlamak adına uzman ekibi ile tüm bu süreçleri en etkin şekilde yönetmeye ve en doğru planlamaları gerçekleştirmeye odaklanmaktadır.