Reklam mesajlarını ulaştırmak için birçok yol bulunmaktadır. Medya planlama, reklam mesajlarını ulaştırmak için hangi meyda araçlarını kullanacağınızı belirlemek için uygulanmaktadır. Bu prosesler, reklam veren kişinin belirlediği ve mesajın ulaştırılacağı hedef kitleye odaklanmaktadır. Pazarlama ve reklam amaçları doğrultusunda oluşturulan plan çerçevesinde en uygun medya kanalı seçilmektedir. Bu medya araçları, radyolar, televizyon kanalları, sosyal medya platformları ya da açık hava reklamları olabilmektedir.
Medya Planlama Nedir?
Medya planlaması, reklam veren kişilerin verimliliğini ölçmek ve yatırım getirisini en üst düzeye çıkarmak için reklam satın almadan ve başlatmadan önce geçecek olduğu süreçtir. Bu neredeyse tüm reklam kampanyalarının kritik adımlarıdır. Medya planlamasının en somut sonucu, reklam kampanyasına yön verecek bir medya planıdır.
Reklam mesajını ulaştırmak için seçilen medya kanalı yanlış seçilirse, hedef kitleye ulaşmak ve geri dönüş almak neredeyse imkansızdır. Bu nedenle reklam mesajının pazarlama hedefleri doğrultusunda medya planlaması yapması gerekir. Sizde kaliteli bir medya planlaması ile firmanızı ya da işletmenizi öne çıkarabilir ve hedeflediğiniz kitleye ulaşabilirsiniz.
Medya Planlama Avantajları Nelerdir?
Herhangi bir hizmet, ürün ya da markanın farklı medya kanalları ile pazarlanması için hedef kitleye doğru kanallardan ulaşım sağlamak gerekir. Bunun için düzgün bir medya planlama hizmeti almanız gerekir. Medya planlamasının avantajları ile ilgili bir sıralama yapacak olursak;
- Hedeflenen kitleye ulaşmak için profesyonel bakış açısı sunar,
- En düşük bütçe ile hedef kitleye ulaşılır,
- Uzman stratejiler ve medya profesyonelleri ile reklam mesajı, en doğru şekilde hedef edinilen kitleye iletilebilmektedir,
- Süreç ölçülebilirdir. Bu sayede reklam kampanyaları ve yeni pazarlama hedefleri için yol çizebilirsiniz,
- Hedef kitleye odaklanan kreatif içerikler ile istenen mesaj verilebilmektedir,
- Doğru medya kanalının seçilmesi, uzun vadeli müşterilerin elde edilmesine yardımcı olur,
- Müşteride marka bağlılığı ya da sadık müşteriler oluşur,
- Kurumsal yapıdaki işletmelerin dijital ortamdaki mevcut varlığı analiz edilir,
- Pazarlama stratejileri için gerçek veriler sağlanır.
Medya Planlaması Nasıl Yapılır?
Medya planlama ve medya satın alma, işletmelerin pazarlama hedefleri için oldukça etkili bir süreçtir. Dijital medya planlama işlemi, dijital ortamda ya da sahada yapılabilmektedir. Bunun için uygulanan medya planlaması süreçleri temel olarak şu şekilde sıralanmaktadır;
- Hizmet, ürün ya da markanın hedefi belirlenir. Farklı türlerdeki reklam kampanyalarının marka bilinirliğini arttırmak ve e-ticaret sitesi trafiğini arttırmak gibi hedefler belirlenebilir. Belirlenen hedef ile özgün, ölçülebilir ve gerçekçi bir medya planlanması tasarlanmaktadır.
- Medya planlama, genel olarak reklam mesajının verileceği hedef kitleye odaklanmaktadır. Bu nedenle hedef kitlenin belirlenmesi ya da tanımlanması, medya planlama için oldukça kritik bir aşamadır. Doğru reklam kanallarının seçilmesi, hedef kitlede ulaşılabilecek en fazla sayıda kişiye ulaşmayı sağlamaktadır. Hedef kitle belirlenirken cinsiyet, yaş, gelir düzeyi, kültürel faktörler ya da meslekler gibi kriterler ele alınmaktadır.
- Reklam kampanyası için zaman çizelgesi, maliyet tablosu ve hedef kitlenin yoğun olarak kullandığı medya uygulaması belirlenir. Kampanya detayları, medya planlamanın en önemli aşamalarından biridir. Bu detaylar, pazarlama hedeflerine ve sektöre göre değişiklik gösterebilmektedir.
- Reklam kampanyasının sonuçları, reklam veren için oldukça önemlidir. Kampanya süresi boyunca internet sitesi tıklanma oranları, siteye kaydolan potansiyel müşterilerin sayısı, e-posta tıklamaları ve satış gibi veriler ölçülmektedir. Hedef kitle etkileşiminin izlenmesi ve ölçülebilir olan hedeflerin analiz edilmesi, medya planlama proseslerinin ne kadar başarılı olduğunu açıklamaktadır.
Medya Planlaması ve Medya Satın Alınması Arasındaki Farklar Nelerdir?
Medya satın alma işlemi, medya planı tamamlandıktan sonra gerçekleşmektedir. Bu ikisi birlikte çalışmaktadır. Medya planlaması, medya satın alma işlemine yönelik parametrelerini ayarlamaktadır. Medya satın alma işlemi, hangi kitlenin, reklam türlerinin ve medya kanalı kombinasyonunun mümkün olan en iyi kampanya sonuçlarını sunmaya yardımcı olacağını belirlemek için bütçe ayırmaktır. Bütçenizi değerlendirerek tüm medya reklam seçeneklerini değerlendirebilir ve ardından satın alabilirsiniz. İşletmeler, reklam medyası satın almak için çoğunlukla medya planlayıcıları ile çalışmaktadır. Medya satın alma işlemi, ücretli medyaya odaklanmaktadır. Medya satın almak fiyatları, durumdan duruma göre değişiklik göstermektedir.