Karaman'da 112 acil çağrı merkezine 3 ay içerisinde 73 bin 247 çağrı yapıldı. Yapılan çağrıların sadece 30 bin 631'i ilgili birimlere aktarılırken, diğer 42 bin 616 çağrının ise gereksiz çağrılar olduğu açıklandı. Yetkililer acil durumların 112 çatısı altında yönetildiğini belirterek 112 acil çağrı merkezinin gereksiz yere aranmaması konusunda uyarılarda bulundu. Sürekli yapılan uyarılara rağmen acil çağrı merkezine gelen her 2 çağrıdan birisinin gereksiz çağrı olması akıllarda soru işareti bıraktı.KURUMLARIN KOORDİNASYONU SAĞLANDIKaraman'da 2015 yılında başlatılan acil çağrılar tek numarada projesi kapsamında 155 polis imdat hattı, 156 jandarma ihbar hattı, 112 acil sağlık ihbar hattı ve 110 itfaiye ihbar hattı tek numarada toplandı. Proje kapsamında bütün kurumların ilgili birimleri karaman Valiliğince belirlenen binada toplanarak birimler arasında koordinasyon sağlandı.73 BİN ÇAĞRININ 42 BİNİ GEREKSİZProjenin hayata geçmesi ile birlikte bütün birimler meydana gelen olaylardan aynı anda haberdar olarak hizmet kalitesinin artması sağlandı. 112 acil çağrı merkezinin en büyük dezavantajı ise her zaman olduğu gibi yine asılsız çağrılar oldu. Karaman 112 Acil Çağrı merkezine 3 ay içerisinde 73 bin 247 çağrı yapıldı. Ön çağrı alma birimi tarafından karşılanan çağrıların sadece 30 bin 631 ilgili birimlere aktarılırken, 42 bin 616 çağrının ise gereksiz çağrı olduğu belirlendi.EN ÇOK ÇAĞRI ALAN KURUM SAĞLIK3 aylık zaman diliminde 112 acil çağrı merkezinde en çok çağrı alan kurum ise 16 bin 90 çağrı sayısı ile acil sağlık birimi oldu. Acil sağlık birimini 9 bin 749 çağrı ile polis, 3 bin 371 çağrı ile jandarma ve bin 421 çağrı ile itfaiye birimi takip etti. Karaman'da en çok çağrı alan kurum ise yüzde 53'lük dilimle sağlık birimi oldu.KARAMAN MERKEZE KAVUŞAN İLK İLLER ARASINDAKaraman'ın en erken 112 acil cağrı merkezine kavuşan illerden birisi olduğunu belirten yetkililer 45 ilin şuan için acil çağrı merkezine kavuştuğunu, 25 ilde ise donanım ihalesine çıkıldığını, 12 ilinde bina inşaatlarının devam ettiğini vurguladı.112'Yİ ARARKEN DAHA HASSAS DAVRANMAK GEREKİR112 acil çağrı merkezine gelen her bir çağrının hayati önemi olduğunu belirten yetkililer vatandaşların asılsız ihbar ve gereksiz çağrılarla o an için belkide acil ihtiyacı olan bir kişinin daha geç hizmete ulaşmasına sebep olduklarını belirterek vatandaşların bu konuda daha hassas davranmaları konusunda uyarılarda bulundu.
Gündem Haberleri
30 Kasım 2019 - 10:52
Karaman'ın acil çağrılardaki Z raporu
Karaman'da polis, jandarma ve sağlık birimine gelen çağrıların yarıdan fazlasının gereksiz çağrılar olduğu açıklandı.
Gündem Haberleri
30 Kasım 2019 - 10:52
İlginizi Çekebilir