Mağaza mağaza gezmek, görülen her ürünün özelliklerini akılda tutmak ve sonrasında
karşılaştırabilmek karar aşamasını oldukça zor kılar.İşte bunun için, son dönemlerde hem satış temsilcilerininçok da objektif olamayacak yönlendirmelerinden kaçınmanızı
sağlayacak hem de mağazaları gezerken nerede neyi beğendiğinizi unutmanızı,
ürün özelliklerini
karıştırmanızı, bir türlü emin olamamanızı önleyecek ve satın alım öncesi doğru karar vermenizi
sağlayacak bir strateji var: Müşteri yorumlarını okumak!
Bugünlerde, ürünler hakkında bilgi sahibi olmak artık çok kolay! Diğer kullanıcıların
markalar ve ürünler hakkında yaptıkları yorumları okumak, müşterilerin karar
vermelerinde büyük kolaylık sağlıyor. Bir araştırmaya göre, son dönemlerde
müşterilerin %92’si satın
alım yapmadan önce diğer kullanıcıların yorumlarını
okuduklarını, bu müşterilerin %85’i ise bu yorumlara bir tanıdıklarının yapmış
olduğu yorumlar kadar güvenip değer verdiklerini söylüyorlar. Buradan da anlaşılabildiği
gibi, yeni nesil satın alım kararlarını yönlendiren en büyük unsurlardan birisi diğer kullanıcıların markave ürünler hakkındaki yorumları!
Kullanıcılar, ürün hakkındaki özellikleri, ürünün beğendikleri
veya kullanmakta zorlandıkları yanlarını ve kolay bozulup bozulmadığı gibi
karşılaştıkları her durumu yorumlarında belirtiyorlar. Bu yorumlar ister
pozitif ister negatif olsun ürünler hakkında deneyimli bir kullanıcının
ağzından yapıldığından ürünü almadan etraflıca tanıyıp bütün özelliklerinden haberdar olmanıza
yarayacaktır. Yani, bu yorumlar ışığında satın alım kararı vermek sizlerin daha
doğru ve kolay tercihler yapmanızı sağlayacaktır.
Müşteri yorumlarına internet üzerinden kolaylıkla ulaşabilirsiniz.Şikayet Var, şikayet ve müşteri memnuniyeti platformunda da bu konuda çok sayıda yorum bulabilir,
ürünlerin detaylarına rahatlıkla ulaşabilirsiniz. Kullanıcılar, almış oldukları
ürünün markasını ve ürün kodunu belirterek, beğenip beğenmedikleri her özelliği, kullanım kolaylığı veya
zorluğunu, diğer ürünlerden farklı olarak içerdikleri özellikleri
bu yorumlarında pozitif veya negatif olarak belirtiyorlar. Ayrıca, ürünler hakkında birçok yoruma ulaşabileceğiniz bu platformda,
farklı ürünler için yapılmış yorumları
okuyarak ürün karşılaştırması da yapabilirsiniz.
Kullanıcı yorumlarına ulaştıktan sonra, satın alımdan önceki son aşama olan karar verme
aşamasında ne yapılmalı? Diyelim ki, 3 ürün arasında kararsız kaldınız. Her üç
ürün için de yorumları
okumalısınız. Ürünleri
birbirinden ayıran, deneyimli kullanıcıların memnun kaldığı özellikleri,
ürünlerin size hitap edebileceğini ve hayatınızı kolaylaştıracağını
düşündüğünüz özelliklerini ve
deneyimli tüketici yorumları arasında ürün hakkında alım kararınızı
değiştirebilecek negatif yorum varsa bütün bunları not etmelisiniz. Sonrasında
notlarınıza bakarak hangi ürünün sizin kullanımınıza daha uygun olacağı
konusunda kolaylıkla karar verebilirsiniz.
Artık mağazalar
arasında mekik dokumanıza gerek yok. İnternet üzerinden yapılan kullanıcı yorumlarını okuyarak
karşılaştırmalarınızı yapabilir, hızlı ve mantıklı satın alım kararları
verebilirsiniz.