Reklam
Reklam

Kuruyemişlerin Faydaları neler ?

Günlük hayatta 7’den 70’e herkesin sevdiği, kimine göre azının yarar çoğunun zarar olduğu düşünülen, kuruyemişlerin faydaları neler? 

30 Haziran 2018 - 11:37 - Güncelleme: 30 Haziran 2018 - 11:46
Reklam

Günlük hayatta 7’den 70’e herkesin sevdiği, kimine göre azının yarar çoğunun zarar olduğu düşünülen, kuruyemişlerin faydaları neler? 

Kuruyemişlerin ne kadar kilo aldırıcı özelliği olsa da faydaları saymakla bitmiyor. 

İŞTE KURUYEMİŞLERİN FAYDALARI; 

BADEM: 

İyi bir cilt dostu olan badem, sağlıklı saçlar ve tırnaklar içinde hayatında mutlaka olmalı. 
İyi bir kalp ve damar dostu, omega 3 kaynağıdır. 
Damar sertliğini önlediğinin yanı sıra kötü kolestrolü de düşürücü etkisi vardır. 
Diyette yağ yerine geçen bademin 5 âdeti 50 kaloridir. 
Ara öğünlerde kullanımı kan şekerini dengeler.
Magnezyum ve potasyum yüksek olması sebebi ile tansiyonu dengeler.
Kalsiyum içerdiğinden kemikleri korur, yağ yakımını hızlandırır.
İçerdiği minerallerin kalitesi nedeniyle hamilelik ve menopoz döneminde tüketilmesi çok önemlidir.
Âdet dönemine bağlı iştah artışını dengeleyebilir.
Yine magnezyum sebebiyle âdet sancılarına, psikolojik değişimlere iyi gelir.
Bağışıklık sistemini güçlendirir.
Kadınlar için günde 5-10 badem, erkeklerde 10-15 badem yenebilir.

KAJU:

Omega-3 Kaynağıdır. 
Kalp, Beyin ve Damar için iyi bir dosttur. 
Ara öğünlerde ve zayıflama diyetlerinde içerdiği krom ve lifler sayesinde tokluk hissi verirken, kan şekerini dengeleyici özelliği vardır. 
Spor yapanlar için protein bakımından zengin olduğu için kas kitlesini korur.
Yüksek kalorisi nedeni ile sınırsız olarak değil 8-10 adet tüketilmesi tavsiye edilirken- 8-10 adet kaju yaklaşık 100 kaloriye eş değerdir. 
E vitamini bakımından oldukça zengin olan Kaju, antiaging özelleğinin yanında saç ve cilt sağlığını da koruyucu özelliği vardır. 
B vitamini açısından da oldukça zengin olduğundan, depresyon, stres azaltıcı özelliği ile mutluluk verir. 
Antioksidan bakımından da zengindir. 
Çocukluk ve hamilelik döneminde tüketilmesi D vitamini kaynağı olması sebebiyle oldukça faydalıdır. 

CEVİZ:


Sağlıklı bir kalp, güçlü bir beyin ve çok iyi bir hafıza istiyorsanız her gün ceviz yemelisiniz. 
İçerdiği omega-3 değerinden, beyin gelişimi, kalp sağlığı ve bağışıklık sisteminin güçlenmesinde büyük etkisi vardır. 
Çok iyi bir hafıza, güçlü bir beyin ve sağlıklı bir kalp istiyorsanız her gün ceviz yemelisiniz.
İçerdiği omega-3 çok değerlidir ve bu sebeple beyin gelişiminde, kalp sağlığında, bağışıklık sisteminin güçlenmesinde büyük rolü vardır.
Ceviz de bir yağlı tohumdur ve yağ yerine geçer. 2 tam ceviz 50 kaloridir
Kötü kolestrolü düşürücü etkisi olan ceviz, bu sebeple kalp rahatsızlığı veya riski olanlar, ailesinde Alzaheimer olanlar her gün mutlaka ceviz yemeliler. 
Unutkanlık problemi yaşayanlar için hafızayı güçlendirici özelliği vardır.
Enerji verir, bağışıklık sistemini güçlendirir.
Bağırsaklara iyi gelir, sindirimi düzenler.
Kadınlar için günde 2-3 tam ceviz, erkekler için de 3-4 tam ceviz önerilir.

FINDIK:


Fındık denince akla ilk gelen E vitamini’nin yanı sıra cinsellik üzerindeki olumlu etkileridir. 
E vitamini yönünden zengin olan badem değerli bir antioksidan olurken, genç kalmanıza yardımcıdır. 
İyi bir ara öğündür ve kan şekerini dengeler. 
D vitamini içerir, kemik sağlığı ve bağışıklık sistemi için önemlidir.
Güç ve enerji verir.
Zihin yorgunluğuna da iyi gelir.
Kalp damar sağlığına iyi gelir ve kötü kolesterolü düşürücü özelliği vardır.
Kalsiyum yönünden zengin olduğundan kemik sağlığı için önemlidir.
Çocuklarda ve hamilelerde her gün tüketilmelidir.
5-6 fındık yaklaşık 50 kaloridir ve kadınlar için günde 5-6, erkekler için de 10-15 fındık tüketilmesi idealdir.

AYÇEKİRDEĞİ:

İçerdiği mineraller sayesinde kalp, böbrek ve kaslarınıza çok iyi gelir.
Zinko bakımından iyi olduğu için bağışıklık sistemini güçlendirir.
Cinselliğe olumlu etkileri vardır.
Kan şekerini dengeleyici özelliği vardır.
E vitamini içerir ve yine E vitamini deyince yaşlılık karşıtı, saçları, cildi koruyan, prostatta iyi gelebilen ve kalbi koruyan bir tohum demektir.
Ayçekirdeğinin kalorisi diğerlerine göre daha düşüktür. 1 avuç 100 kalori civarındadır.

ANTEPFISTIĞI:

Antepfıstığı kalorisi yüksek ama içindeki mineralleri, vitaminleri çok zengin olan bir kuruyemiştir.
Enerji verir.
Yine bu yoğun mineraller sayesinde cinselliğe iyi gelebilir.
Kalp hastalıklarına karşı koruyucudur.
Zinko yönünden zengin olması bağışıklık sistemine olumlu etkilerini gösterir.
5-6 tanesi 50 kaloridir.
Kötü kolesterolü düşürücü etkisi vardır.
Kan şekerini dengeler.
Akciğer için dosttur, öksürüğe iyi gelir.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..